Mi la ku nis

På morgonen går jag upp tidigt nu för att gå till jobbet. Traskar genom staden jag nyss flyttat till men känner så väl. Det är så fint att jag blir lite tårögd. Att ha lunchrast och faktiskt något att ta lunchrast ifrån. Det är så oerhört. Dessutom jobbar jag med något jag älskar och tycker är viktigt.

När jag kommit hem från jobbet den här veckan har jag ritat lite på denna tjej. På en fest förra helgen pratade någon om att man ibland behöver spela schlager för att kunna spela svårjazzen man egentligen vill. Vi kom fram till att det är en metafor som fungerar i alla sammanhang, att man ibland gör något som egentligen inte är det man vill och det som ens fulla potential kommer fram i. Och det behöver göras.

Här en min schlager, det jag gillat att göra men som egentligen inte är det som är mitt område. Min eld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0